30.04.2020

Mihin kiinnittää huomiota Googlen mainoskampanjoiden hinnoittelussa?

Tuomas Lieskivi keltaisella taustalla
Tuomas Lieskivi
Copywriter

articles

content creation

web analytics

campaign management

Tuomas Lieskivi keltaisella taustalla

Tuomas Lieskivi
Copywriter

articles

content creation

web analytics

campaign management

Valitse markkinointitavoitteidesi mukainen hintatarjousstrategia

Oikean hintatarjouksen valinnassa mainostajan on syytä kiinnittää huomiota yrityksen markkinointitavoitteisiin. Jos esimerkiksi toivot kävijöitä verkkosivuillesi, on hyvä aloittaa klikkauskohtaisista hintatavoitteista. Jos taas haluat lisätä brändisi näkyvyyttä, ovat impressiotavoitteet oikea valinta. Jos tavoittelet konversioita ja olet valmis seuraamaan niitä, valitse hintatavoite sen mukaisesti. 

Hintatarjouksia voi tarkastella ja muuttaa kampanja-asetuksissa: 

  1. Valitse sivunäkymän keskeltä vasemmasta laidasta vetonuoli, minkä jälkeen sisäänpäin aukeaa Kaikki kampanjat -marginaali (All campaigns)
  2. Valitse seuraavaksi kampanja, jota haluat tarkastella 
  3. Valitse tämän jälkeen Yleiskatsaus-marginaalista (Overview) Asetukset (Settings) ja lopuksi Hinnoittelu (Bidding

 

 

 

Voit määrittää hinnoittelun manuaalisesti tai automaattisesti. Hintatarjoustrategiat voidaan jakaa markkinointitavoitteiden mukaan seuraavasti:

  • Yrityksen näkyvyyttä lisäävä hintatarjous on Näyttökertojen osuuden tavoite (Target impression share). Sen avulla voit kasvattaa brändisi tunnettuutta. 
  • Klikkauskohtaisilla hintatarjouksilla voi saada lisää klikkauksia ja kävijöitä verkkosivuille. Tähän sopivat Maksimoi klikkaukset (Maximize clicks) ja Manuaalinen klikkauskohtainen hinta (Manual CPC) -strategiat. Nämä sopivat hyvin pienille budjeteille. 
  • Konversiopohjaisia tavoitteita ovat Toimintakohtainen hintatavoite (Target CPA), Tavoiteltu mainostuotto (Target ROAS), Maksimoi konversiot (Maximize conversions) ja Maksimoi konversioarvo (Maximize conversion value)

Kiinnostuitko?

Jätä yhteydenottopyyntö

Tilaa uutiskirje