Viimeisimmät artikkelit

Google tarjoaa olennaisten markkinointikanaviesi tunnistamiseen työkalun: attribuutiomallinnuksen. Sen avulla voit parhaiten arvioida, mitkä ovat yleisimpiä konversioreittejä sinun ja asiakkaidesi välillä.

Eli miten asennetaan sama web-analytiikka kahdelle eri domainille

Lähtökohtaisesti Google Analytics seuraa vain yhtä domainia, mutta usein käytössä on kaksi eri domainia, joista toinen on normaalit verkkosivut ja toinen SaaS-palvelun kautta hankittava verkkokauppa, esim MyCashflow tai Shopify. Koska palvelut tulevat eri lähteistä, niillä on oltava eri domain, esimerkiksi www.kuke.fi ja shop.kuke.fi.

Selvitä toimivimmat hakusanasi Google Ads -raportointityökalulla

Google Adsin raportointityökalu tarjoaa valtavan määrän kampanjoitasi koskevia tietoja, joita yhdistelemällä saat rahanarvoisia vinkkejä mainostesi optimointiin. Tässä yksi esimerkki, ajastetaan viikottainen raportti joka kertoo avainsanojesi toimivuuden. 

Google Ads ja Google Analytics -tilit kannattaa liittää toisiinsa, kuten Ads kampanjaa hallitessa auliiisti kehottaa. Luettelen syitä miksi näin kannattaa toimia tämän viestin lopussa. Ensin itse asiaan: 

1 Varmista että Ads ja Analytics ovat käytössä samalla käyttäjätunnuksella

Jos ei ole, luo vaikka Analyticsiin käyttäjäksi sama mitä käytit Adsin asentamisessa. 

Oikeat avainsanat eivät yksin tuo näkyvyyttä Googlen tekstimainoksille. Kun Googlen mainoshuutokaupassa ratkaistaan, mitkä mainokset saavat näkyvyyttä Googlen hakutuloksissa, vaikuttaa myös hintatarjous eli bid mainoksen sijoitukseen. Google Ads tarjoaa mainostajalle erilaisia hintatarjousstrategioita, jotka vaikuttavat kampanjoiden toimivuuteen ja sitä kautta mainosten tuottavuuteen.