Visuaaliset ilmeet

Logoon ja visuaaliseen ilmeeseen kannattaa panostaa. Ne tukevat ja tehostavat yrityksesi sanomaa ja helpottavat markkinointitoimiasi. Kukella suunnittelemme yrityksellesi ilmeen, joka jää asiakkaasi mieleen ja puhuttelee kaikissa kohtaamispisteissä.

Visuaalinen ilme antaa yrityksellesi kasvot

Visuaalisen ilmeen määrittely alkaa aina logosta, yrityksesi arvoja, identiteettiä ja palvelukulttuuria peilaavasta symbolista. Se erottaa yrityksesi kilpailijoista ja vahvistaa yrityskuvaasi. 

Vahvojen mielikuvien rakentamiseksi tarvitaan muitakin elementtejä, kuten typografiaa, värimaailmaa, kuvitusta ja muita graafisia elementtejä. Yhdessä logon kanssa ne antavat yrityksellesi tunnistettavat kasvot eli visuaalisen ilmeen. Näin voit rakentaa yrityksesi brändiä kaikkialla viestinnästä aina verkkosivuihin ja ikkunateippauksiin.

Logon ja visuaalisen ilmeen suunnitteluun tarvitsemme selkeän ymmärryksen yrityksesi tavoitteista, toiveista ja viestinnän strategiasta – unohtamatta kohdeyleisöä ja kilpailijoita. Huolellisella valmistautumisella ilmeestä saadaan toiveidesi ja arvojesi mukainen. 

Tämän pohjalta suunnittelemme useita erilaisia logovaihtoehtoja, joista jalostetaan tarjouksesta riippuen 2–5 ehdotusta esiteltäväksi asiakkaalle. Logo voidaan suunnitella joko täysin tyhjästä tai uudistaa jo olemassa olevasta versiosta. Uudistuksessa säilytämme usein tunnistettavuuden takia jotain yrityksen olemassa olevasta ilmeestä. Luomme myös täysin uusia logoja brändi-ilmeineen vanhojen tilalle. 

Graafinen ohjeisto vai brändikäsikirja?

Taltioimme yrityksesi visuaalisen ilmeen joko graafiseen ohjeistoon tai brändikäsikirjaan. Graafinen ohjeisto keskittyy usein visuaalisiin elementteihin, kun taas brändikäsikirja kertoo laajemmin viestiä brändin tarinan, äänensävyn tai kuvamaailman kautta. Huolella tehty ja dokumentoitu yritysilme säilyy yhtenäisenä vuodesta toiseen – jopa eri designerin käsissä. 

Kukella suunittelemme logoja ja visuaalisia ilmeitä kaikenkokoisille yrityksille ja yhteisöille. Teemme ilmeitä myös tuotteille, tapahtumille ja kampanjoille.

Mikään logo tai visuaalinen ilme ei synny hetkessä, joten suunnittelulle tulee varata riittävästi aikaa – etenkin suurissa linjanvedoissa. Uuden ilmeen sisäistäminen yrityksen toimintaan ja materiaaleihin voi viedä jopa kuukausia. Muutosten ei tarvitse näkyä heti yhdessä yössä, vaan ensimmäisenä ojennukseen laitetaan asiakkaasi tärkeimmät kohtaamispisteet brändisi kanssa.

Markkinointisuunnitelmasta
saat tukea markkinointityöhösi

Lataa markkinointisuunnitelma

Kiinnostuitko?

Jätä yhteydenottopyyntö

Tilaa uutiskirje