30.06.2020

Mittaa verkkokaupan ja verkkosivujen kävijöitä keskitetysti

Mikko Virtaperko keltaisella taustalla
Mikko Virtaperko
CTO, Partner

project management

sales

photography

service design

Mikko Virtaperko keltaisella taustalla

Mikko Virtaperko
CTO, Partner

project management

sales

photography

service design

Eli miten asennetaan sama web-analytiikka kahdelle eri domainille

Lähtökohtaisesti Google Analytics seuraa vain yhtä domainia, mutta usein käytössä on kaksi eri domainia, joista toinen on normaalit verkkosivut ja toinen SaaS-palvelun kautta hankittava verkkokauppa, esim MyCashflow tai Shopify. Koska palvelut tulevat eri lähteistä, niillä on oltava eri domain, esimerkiksi www.kuke.fi ja shop.kuke.fi. Analytics ei voi seurata kumpaakin yhtäaikaa, ellei tehdä temppu temppunen. 

Aiemmin yhdistäminen vaati seurantatägin kustomointia, mutta nykyään homma on älyttömän helppo tehdä Google Tag Managerilla. Näin se käy: 

  1. asenna sama Google Tag Manager sekä verkkosivuillesi että verkkokauppaasi
  2. mene Tag Managerissa Universal Analytics tägin asetuksiin
  3. klikkaa Enable overriding settings in this tag
  4. Cross-Domain Tracking kohdassa Auto Link Domains tee pilkkulista domaineista, esim kuke.fi, shop.kuke.fi

Siinä se, jea!

Luo onnistunut vaikuttajakampanja
oppaan avulla

Lataa vaikuttajakampanjaopas

Kiinnostuitko?

Jätä yhteydenottopyyntö

Tilaa uutiskirje