Verkkokauppa on B2C-toimijan paras kaveri. Se on paitsi tuotteidesi kassa myös brändisi näyteikkuna ja Google-näkyvyytesi tehostaja. Oikein hoidettuna taot verkkokaupastasi todellisen asiakasmagneetin.
Sivujesi markkinapaikka
Kuke tuottaa ja ylläpitää verkkokauppoja useilla alustoilla. Uusissa projekteissa suosimme kotimaista MyCashflow-palvelua ja siihen yhdistettyä sosiaalisen median ja hakukonepalvelun markkinointikanavia. Näillä työkaluilla on mahdollista tuottaa verkkokauppa, joka näyttää täysin verkkosivuiltasi, jossa tuotteet löytyvät hakukoneen tuotenostoissa ja jossa tuotteita voi selata sosiaalisen median alustojen sisällä.
Verkkokaupan perustamiseen on syytä suhtautua samalla tavalla kuin kivijalkaliikkeen perustamiseen: kauppaa pitää hoitaa aktiivisesti ja asiakassuhteet on hoidettava viimeisen päälle. Lähetykset on toteutettava vähintään luvatusti ja reklamaatiot käsiteltävä viipymättä.
Verkkokauppa kannattaa yleensä perustaa valmiiseen verkkokauppapohjaan. 2020-luvulla se tarkoittaa tavallisesti SaaS-palvelua. Verkkokauppa-alustaa valittaessa on syytä huolehtia siitä, että kauppa vastaa tarpeitasi ja on laajennettavissa muihin verkon palveluihin. Kaupan ulkoasun muokkaaminen brändisi mukaiseksi ja tuotteiden esittäminen some- ja hakukonemainonnan tuotenostopalveluissa ovat välttämättömiä ominaisuuksia.