Markkinointisuunnitelmasta saat tukea ja tehokkuutta yrityksesi markkinointityöhön

23.05.1999

Markkinointisuunnitelmasta saat tukea ja tehokkuutta yrityksesi markkinointityöhön

Suunnittelemalla saat markkinointityöhösi tehokkuutta, selkeyttä ja tuloksellisuutta. Tavoitteisiin on helpompi päästä, kun tiedät minne olet menossa. Eri mittareita seuraamalla on helpompi korjata markkinoinnin suuntaa ja tehdä päivityksiä asetettujen tavoitteiden saavuttamiseksi.

Markkinointisuunnitelma auttaa markkinointistrategian toteuttamisessa. Siihen voit koota koko vuoden keskeisimmät markkinointikokonaisuudet, mitä milloinkin tehdään ja missä kanavissa. Suunnitelman pohjalta voit tehdä myös tarkemmat kuukausi- ja viikkosuunnitelmat. Suunnitelma tukee markkinoinnin budjetointia, deadline-suunnittelua sekä sisäisten ja ulkoisten markkinointitoimenpiteiden jaottelua. Samalla varmistat myös sen, että markkinoinnin sisällön laatu ja viesti pysyy yhtenäisenä ja tukee kokonaisuudessaan yrityksesi brändiä.

Markkinointisuunnitelmaan on hyvä merkitä vuoden tavoitteet ja niiden saavuttamiseen liittyvät mittarit.

Markkinointisuunnitelmaan on hyvä merkitä vuoden tavoitteet ja niiden saavuttamiseen liittyvät mittarit. Valittavana on myös kohderyhmät ja markkinointikanavat, sisällöntuotannon fokus ja ydinsanoma sekä budjetti ja tulosten seuranta. Suunnitelman tulisi näyttää kaikki markkinoinnin ja myynnin kannalta tärkeät vuosittaiset tapahtumat ja sesongit, jotta niihin osataan varautua ajoissa.

Markkinointisuunnitelman pohjalta voit lähteä suunnittelemaan omia markkinointitoimenpiteitäsi vuodeksi eteenpäin.

Lataa markkinointisuunnitelma

Kiinnostuitko?

Jätä yhteydenottopyyntö

Tilaa uutiskirje