04.11.2022

Google Analytics 4 helpottaa verkkosivuliikenteen raportointia – avullamme otat palvelusta hyödyn irti

Mikko Virtaperko keltaisella taustalla
Mikko Virtaperko
CTO, Partner

project management

sales

photography

service design

Mikko Virtaperko keltaisella taustalla

Mikko Virtaperko
CTO, Partner

project management

sales

photography

service design

Google Analytics on verkkosivujen kävijäseurantaan soveltuva analytiikkaohjelma. Oikein asennettuna se kerää verkkosivujesi kävijädataa, jota voi hyödyntää viestinnässä ja markkinoinnissa sekä verkkosivujen kehittämisessä.

Muokkaus 12.4.2023: Kiinnostaako Matomo? Katso artikkeli tästä >>

Heinäkuussa 2023 vanhan Google Universal Analyticsin (UA) tilalle tulee Google Analytics 4 (GA4). Uusi Analytics-työkalu ei päivity itsestään, vaan se pitää asentaa erikseen. Asennuksen myötä voidaan varmemmin seurata kävijädataa, sillä GA4 hyödyntää kehittynyttä koneoppimista ja yhdistää verkkosivuliikenteen mittaamisessa asiakaspolkuja vanhaa Universal Analytics -mallia kehittyneemmin. Päivityksiä ovat myös eri datalähteiden linkitykset sekä kehittynyt tietoturva ja käyttäjien yksityisyyden parantaminen.

Google Analytics 4:n mittareissa keskiöön nousevat tapahtumat, joiden tarkasteluun uusi käyttöliittymä tuo elinkaarimallin. Siinä liikennettä voi tarkastella kokonaisvaltaisesti sivuvierailuista verkkokauppaostoihin ja sitoutuneisiin ja palaaviin asiakkaisiin.

Kuken Google Analytics 4 -paketit

Kukella tarjoamme apua Google Analytics 4:n hyödyntämiseen eri tavoin. Alla palvelupakettimme, joista voit valita itsellesi sopivan.

Jos et ole GA4-palvelua vielä kokeillut, mutta haluat tietää, miten päästä jyvälle verkkoanalytiikasta, autamme GA4:n asentamisessa. Jos vanha Google Universal Analytics on jo sinulle tuttu, mutta kaipaat apua kävijädatan tunnistamisessa jatkossakin, huolehdimme että UA:n tapahtumat, kuten konversiot ovat nähtävissä myös uudessa GA4-palvelussa.

Voit myös ulkoistaa verkkosivuliikenteen seuraamisen ja optimoinnin kokonaan meille. Silloin edistämme mittaamista tavoitteidesi mukaisesti kuukauden seurantajakson ajan ja yhdistämme analytiikan menestyksekkääseen sisältömarkkinointiin.

 

I

  • Google Analytics 4:n ja Tag Managerin asennus

95 €

II

  • Google Analytics 4:n ja Tag Managerin asennus
  • Konversioiden siirtäminen tai kahden konversion määritteleminen

300 €

III

  • Google Analytics 4:n ja Tag Managerin asennus
  • Konversioiden siirtäminen tai kahden konversion määritteleminen
  • Viestinnän ja markkinoinnin kehitysehdotukset kokeilujakson ajan

1 300 €

Kiinnostuitko?

Palvelu, josta olen kiinnostunut: