LKV-välitysohjelmisto tuo tehoa kiinteistönvälittäjän työhön
Mikko Virtaperko
CTO, Partner
project management
sales
photography
service design
Mikko Virtaperko
CTO, Partner
project management
sales
photography
service design
Kiinteistönvälitys vaatii myynnin ammattilaiselta paljon teoreettista ja käytännöllistä tietoa. Myyntityössä tarvitaan aktiivista otetta, ja siinä tietojärjestelmien on pysyttävä mukana. Virheitä ei saa tulla, sillä muutenkin kuormittava työ muuttuu haastavaksi, jos automatisointi ei toimi. Tässä Kuke voi auttaa.
Sähköinen välitysjärjestelmä on kiinteistönvälittäjän tärkeimpiä työkaluja. PDX+ on ollut yksi alan standardeista, ja siitä olemme Kukellakin tuottaneet rajapintoja Drupaliin ja kustomoituihin alustoihin.
Teknologian kehittyessä myös järjestelmät muuttuvat. Alalla on tulossa pian muutos, kun PDX+ tullaan ajamaan alas. Sen myötä useat asiakkaamme ovat olleet yhteydessä ja kyselleet, että mitä nyt tehdään.
Uuden kiinteistönvälitysohjelmiston valinta on jokaisesta kiinteistönvälitystoimistosta itsestään kiinni. Selvää on vain, että valinta on tehtävä, sillä ilman välitysohjelmistoa ei kiinteistönvälitystyö onnistu. PDX+ väistyy, mutta vaihtoehtoina on tarjolla Kivi, OviPro ja Linear.
PDX+-ohjelmiston vaihtaminen Kivi-järjestelmään
Meillä on vuosien kokemus Kivi-järjestelmän rajapintatoteutuksista. Kivi-järjestelmän sopimusasiakkuuspalvelu tunnetaan tammikuusta 2023 alkaen OviPro-nimellä. Kuke on Alma mediasta riippumaton toimija, mutta olemme tehneet Kivi-toteutuksia asiakkaillemme vuodesta 2016 alkaen. Sopimusasiakkuuspalvelun voimme toteuttaa vastaisuudessakin, nyt vain OviPro-nimen alla.
Mitä LKV-välitysohjelmiston rajapinta tarkoittaa ja miksi siihen pitäisi panostaa?
LKV-välitysohjelmistoa harkitseville kiinteistönvälittäjille on tarjolla ilmaiseksi tai pikkurahalla eri toimittajilta lisäosia, jotka tunnetaan myös nimillä plugin tai widget. Niillä on mahdollista tuoda omille verkkosivuille välitysohjelmiston tietoja. Tällaiset lisäosat auttavat upottamaan myytävien asuntojen ja muiden myyntikohteiden tiedot osaksi sivuasi.
Jälki ei kuitenkaan ota huomioon brändisi värejä ja fontteja tai palvelumuotoilusi vaatimuksia. Tämä ei ole rajapinnan kautta tapahtuvaa tietojen siirtämistä, vaan halpa tapa selata välitysohjelmistosi tietokantaa. Asiakkaillesi haluat tarjota enemmän.
LKV-rajapinnan hyödyntäminen verkkosivuilla
Todellinen LKV-ohjelmiston rajapinta palvelee yritystäsi kokonaisvaltaisesti. Se on hyödyksi jo siinä, että sen avulla yrityksesi ilme kulkee mukana kaikissa viestinnän vaiheissa. Lisäksi se mahdollistaa yrityksesi verkkosivuilla lukuisia toiminnallisuuksia.
Voit esimerkiksi valita myytävien asuntojen ja kohteiden tiedot tarpeiden mukaan. Voit korostaa tärkeitä osia ja jättää tarpeettomia pois. On mahdollista tehdä täysin erilaiset sivupohjat toimitilaesittelyille ja kerrostaloasunnoille.
Myyntituotteiden tietoja ei tarvitse enää päivittää verkkosivuille, vaan kohdetiedot näkyvät hallittuina keskitetysti. Näin kohteisiin liittyvistä toimenpiteistä tulee kokonaan tai osittain automatisoituja.
LKV-rajapinta tekee myös omien hakukoneiden luomisesta mahdollista. Voit esimerkiksi luoda käyttöösi soveltuvan myytävien kohteiden hakutoiminnon juuri niillä kriteereillä, jotka ovat myyjiesi ja ostajiesi tarpeita parhaiten palvelevia. Kokoelmia hakutuloksista on mahdollista yhä niputtaa ja tuottaa näistä näyttäviä kampanjointi- tai laskeutumissivuja. Voit vaikkapa esitellä pelkästään myynnissä olevat tontit tai metsätilat ja liittää näihin tehokkaasti laatupisteitä keräävän Google Ads -kampanjan.
LKV-rajapinta tekee myös omien hakukoneiden luomisesta mahdollista.
Kiinteistönvälittäjillekin on tarjolla hyödyllisiä ominaisuuksia. Extranet-palveluiden avulla he voivat esimerkiksi luoda automaattisen ikkunaesitteen tulostamista varten tai tehdä tulostustiedoston asiakkaalle annettavasta myyntiesitteestä. Järjestelmään on mahdollista luoda esitetyökalu, joka tuo kohteen tiedot automaattisesti esitteelle ja antaa välittäjälle mahdollisuuksia tehdä muokkauksia ennen tulostamista tai sähköiseen jakeluun lähettämistä.
Myös konversiopisteiden määrittämisestä tulee vapaampaa. Kohteen esittelysivulla voi olla nappi, josta asiakas saa ladattua automaattisesti luodun myyntiesitteen. Toimintaan voidaan liittää lead magnet -toiminto joka linkittyy markkinoinnin automaatiota tuottavaan Active Campaign -järjestelmään.
Pian kiinteistönvälittäjällä on luvassa kissan päivät. Ota yhteyttä, niin keskustellaan mahdollisuuksista!