Markkinointiyhteistyötä jatkuvan kumppanuuden mallista
Yrityksessäsi on jokin markkinointikanava alikäytöllä. Tarvittavaa sisältöä on hankala tuottaa ja siksi sen julkaisu siirtyy. Kustannukset eivät ole selvillä ja kummallisia maksuja tulee milloin mistäkin kampanjoista ja uudistuksista. Mainonnan tulokset jäävät piiloon ja intuitio on vahvin argumentti markkinointia suunnitellessa.
Kuulostaako tutulta?
Ongelmaan löytyy ratkaisu Kukelta – markkinoinnin jatkuvan kumppanuuden mallista.
Kumppanuusmalli tarjoaa yrityksellesi mahdollisuuden ulkoistaa markkinointiviestintä ja sisällöntuotanto Kukelle. Hoidamme kokonaisuuden hallinnan ja varmistamme tavoitteellisen, luovan sekä tehokkaan markkinoinnin seuraten yrityksesi brändivaatimuksia. Säästät aikaa ja voit keskittyä ydinliiketoimintaasi.
Kumppanuusmallissa huolehdimme markkinoinnin suunnittelusta, toteutuksesta ja seurannasta. Tämän jälkeen ei enää lipsu markkinointi, ja viestisi on linjassa yrityksesi tavoitteiden kanssa.
Lisää aikaa oman ydinbisneksen hoitamiseen
Jatkuvan kumppanuuden mallin tavoite on auttaa asiakastamme tekemään säännöllistä, tarkoituksenmukaista sekä tavoitteellista markkinointia ja viestintää omissa kanavissaan.
Kumppanuusmallissa asiakas säästää aikaa ja voi keskittyä oman ydinbisneksen hoitamiseen.
Kumppanuusmalli on yhteistyötä Kuken ja asiakkaan kanssa. Siinä Kuke toimii suorittavana osapuolena ja pitää huolta kokonaisuuden hallinnasta sekä asiakkaan pitämisestä ajan tasalla tulevista tehtävistä.
Aloituspalaverista julkaisusuunnitelmaan
Ennen markkinoinnin ja viestinnän aloittamista yhteistyö käynnistyy aloituspalaverilla, jossa keskustellaan liiketoiminnan ja markkinoinnin tavoitteista, kohderyhmistä ja kanavista. Siis siitä, missä ja miten viestitään.
Kukella voimme tuoda yrityksesi näkyville useissa kanavissa, kuten Googlen eri foorumeilla (Google Search, YouTube, Discover) tai sosiaalisen median kanavissa (Instagram, Facebook, Tiktok). Sähköpostimarkkinointi onnistuu myös, kuten vanha kunnon printtimainontakin.
Tavoitteiden määrittämisessä selkeä briiffi on avuksi.
Tämän pohjalta tehdään julkaisusuunnitelma (12 kk) viestittävistä aiheista ja sovitaan toimintatavat materiaalien tuottamiselle.
Kuukausisuunnitelman perusteella Kuke aikatauluttaa tapaamiset, joissa asiakasta tarvitaan. Niiden pohjalta voimme sopia kanavakohtaisista julkaisuista ja sisällöntuotannosta.
Huolellisella pohjatyöllä lisäät liikennettä laskeutumissivuille
Laskeutumissivut ovat verkkosivuja, joihin julkaisun näkevän henkilön toivotaan siirtyvän julkaisun nähtyään. Liikenteen ohjaaminen halutuille sivuille riippuu usein siitä, miten laadukas ja ammattitaitoinen mielikuva mainostajasta välittyy. Siksi sekä kanavien julkaisujen että verkkosivujen tulee olla teknisesti ja visuaalisesti ajan tasalla ennen viestintä- ja markkinointitoimien aloittamista.
Kukella voimme tehdä analyysin verkkosivuistanne ja antaa siitä tarvittavat huomiot ennen yhteistyön aloittamista. Mikäli päivitystarpeita on, kustannukset voidaan sisällyttää jatkuvan kumppanuuden kuukausihintaan.
Lisäarvoa jatkuvan kumppanuuden mallista
Jatkuvan kumppanuuden malli tähtää liiketoimintasi kokonaisvaltaiseen kehittämiseen. Alla keskeiset hyödyt, joita se yrityksellesi tarjoaa.
Ajansäästö ja keskittyminen omaan ydinbisnekseen: Jatkuvan kumppanuuden mallissa päivittäiset markkinointitehtävät ovat Kuken käsissä. Sinulta se vapauttaa aikaa ja resursseja enemmän oman ydinliiketoiminnan, johtamisen ja tuottavuuden toteuttamiseen.
Oikea-aikainen sekä säännöllinen viestintä: Jatkuvan kumppanuuden malli auttaa määrittelemään tarvittavan julkaisutiheyden ja ylläpitämään säännöllistä viestintää ja markkinointia. Kun brändisi on jatkuvasti esillä ja aktiivisessa vuorovaikutuksessa kohdeyleisösi kanssa, voi brändiä rakentaa haluttuun suuntaan ja sitouttaa yrityksen asiakkaita pitkällä aikavälillä yrityksen lojaaleiksi seuraajiksi ja ostajiksi.
Julkaisukalenterin hallinta: Kuratoimme julkaisukalenterisi kuntoon. Se mahdollistaa suunnitelmallisen ja organisoidun lähestymistavan markkinointiviestinnän toteuttamiseen. Tämä auttaa varmistamaan, että markkinointisisällöt julkaistaan oikea-aikaisesti ja kohdennetusti, mikä taas edistää brändin näkyvyyttä ja vaikuttavuutta.
Tehokkuuden ja tulosten seuranta: Kumppanuusmalli mahdollistaa markkinoinnin tehokkuuden ja tulosten tasaisen seurannan pidemmällä aikavälillä. Tämä auttaa tunnistamaan onnistumiset ja mahdolliset parannuskohteet sekä optimoimaan tulevia markkinointitoimenpiteitä parempien tulosten saavuttamiseksi.
Selkeä kuukausittainen kuluerä: Jatkuvassa kumppanuudessa markkinointipalveluille on määritelty kuukausittainen kuluerä. Tämä antaa selkeän kuvan markkinoinnin kustannuksista sekä helpottaa budjetin suunnittelua ja hallintaa pitkällä aikavälillä. Lisäksi tasainen kuukausittainen maksu auttaa tasaamaan kustannuksia ja helpottaa budjetointia.