Miten mainostoimisto voi auttaa vaikuttajakampanjan kanssa?
Kukka Kalin
CEO, Partner
sales
HR
financials
Kukka Kalin
CEO, Partner
sales
HR
financials
Vaikuttajamarkkinoinnista on tullut yleisimpiä digimarkkinoinnin muotoja. Sen avulla mainostaja voi tehokkaasti tavoittaa kohdeyleisönsä ja tehostaa brändiään. Vaikuttajayhteistyöhön ei kuitenkaan kannata lähteä suin päin, vaan siihen on syytä varata aikaa ja resursseja, sillä onnistunut vaikuttajakampanja pitää sisällään useita vaiheita.
Vaikuttajamarkkinoinnin kumppanina toimimme linkkinä sinun ja vaikuttajien välillä. Autamme myös yhteistyösopimusten neuvottelussa ja kampanjan toteutuksen seurannassa.
Vaikuttajamarkkinointi lähdöstä maaliin
1. Strateginen suunnittelu ja tavoitteiden määrittely
Kukella aloitamme kampanjan suunnittelusta ja strategian määrittelystä. Valitsemme kohderyhmät ja asetamme tavoitteet. Voimme olla tukena koko kampanjan ajan tai sen eri vaiheissa. Työskentelemme asiakkaan kanssa määrittääksemme kampanjan tavoitteet, kohderyhmät ja avaintekijät, joilla brändi haluaa erottua.
2. Vaikuttajien valinta
Seuraavaksi etsitään vaikuttajat. Sen voi aloittaa vertailemalla eri vaikuttajia niitä kokoavilta sivuilta, kuten Boksi-alustalta. Alustalle lisätään briiffi, joka ohjaa vaikuttajien hakua ja varmistaa heidän yhteensopivuutensa brändin kanssa. Hakijoiden joukosta autamme valitsemaan oikeat ehdokkaat analysoimalla ja tutkimalla vaikuttajien seuraajakuntaa, arvoja, sisältöä ja aikaisempia yhteistöitä.
3. Kommunikaatio vaikuttajien ja yrityksen välillä
Kun sopiva vaikuttajapooli on kanssa, toimimme laadun varmistajana vaikuttajien ja yrityksen välillä. Vastaamme kysymyksiin ja tarpeen mukaan selvennämme tavoitteita. Tämä varmistaa sujuvan yhteistyön ja vähentää mahdollisten väärinkäsitysten riskiä.
4. Aikataulu ja kampanjan seuranta
Ennen kuin kampanja aloitetaan ja vaikuttajat päästetään irti, kampanjalle määritellään aikataulu. Siinä pysymisellä varmistetaan, että kampanja etenee jouhevasti. Seuraamme sisällöntuotannon edistymistä varmistaen, että kaikki tapahtuu suunnitellusti ajallaan.
5. Tulosten analysointi ja raportointi
Kampanjan päätyttyä raportoimme tulokset. Tämä sisältää tavoitteiden mukaan määritetyt mittarit. Raportointi tarjoaa arvokasta tietoa kampanjan onnistumisesta ja antaa eväitä tuleviin kampanjoihin.
Kokemuksemme mukaan vaikuttajamarkkinoinnissa mainostoimiston roolina on toimia asiakkaan strategisena kumppanina. Sillä voidaan varmistaa, että vaikuttajakampanja tukee brändin tavoitteita ja tuo markkinointiin toivottuja tuloksia. Kattava suunnittelu, avoin viestintä ja kampanjan hallinta kaikissa vaiheissa ovat avainasemassa onnistuneen vaikuttajayhteistyön syntymiselle.