Kuken blogissa avaamme markkinoinnin ajankohtaisia ilmiöitä, tarjoamme viestinnän vinkkejä ja kerromme onnistumisistamme.
Kuken jatkuvan kumppanuuden malli tarjoaa yrityksellesi mahdollisuuden ulkoistaa markkinointiviestintä ja sisällöntuotanto Kukelle. Se tuo monin tavoin lisäarvoa liiketoiminnallesi ja vapauttaa aikaa oman ydinbisneksesi hoitamiseen.
Messut ovat yhä tärkeä foorumi yritysten ja organisaatioiden näkyvyydelle. Siellä tavataan tuttuja asiakkaita ja tutustutaan uusiin. Matkaan ei pidä lähteä suin päin, vaan ensin kannattaa miettiä mitä messuilta tavoittelet, miten siellä esiinnyt ja miten messut suunnittelet.
Matti Wikberg
Sales manager, Partner
project management
key customer management
Matti Wikberg
Sales manager, Partner
project management
key customer management
Briiffi (engl. brief) eli ohjeistus tai toimeksianto on tärkeä työkalu tuloksellisen ja tehokkaan markkinoinnin tekemisessä. Sen tarkoitus on muokata asiakkaan ja mainostoimiston välisestä yhteistyöstä investointi, joka vastaa ennalta määrättyihin tavoitteisiin.
Giffit, nuo hypnoottiset, itseään toistavat minianimaatiot, ovat vallanneet sosiaalisen median storyt ja tarinat. Ne ovat usein poimintoja elokuvista, tv-sarjoista tai viraalivideoista. Meemien tavoin giffeillä voidaan lisätä viestin vaikuttavuutta tuomalla merkityksiä toisesta asiayhteydestä. Monella brändillä on jo omia giffejä käytössään. Miten sinä saisit omasi?
Logo ja graafinen ilme herättävät yrityksen eloon ja antavat sille kasvot sekä persoonallisuuden. Ne ovat äärimmäisen tärkeät kaikille yrityksille. Hyvä graafinen ulkoasu on selkeä, persoonallinen, erottuva ja kohderyhmän mukainen. Se tukee ja tehostaa yrityksen viestiä. Hyvästä graafisesta ilmeestä tulee yrityksen visuaalinen identiteetti.
Logosta sanotaan, että se on yrityksen kasvot. Logosta tunnistat, juotko Pepsiä vai Coca Colaa tai esimerkiksi paljonko naapurin auto on maksanut. Logo kertoo yrityksesi identiteetistä. Se kuvastaa toimialaasi ja yrityksesi persoonaa.
Hyvä logo on erottuva ja yksinkertainen ja puhutteleva. Yksinkertaisimmillaan se on tekstistä ja grafiikasta muodostunut symboli, joka edustaa yritystäsi ja josta sinut tunnetaan.